duminică, 15 iunie 2014

Pregatiri pentru vacanta.

Mai avem cateva zile si plecam la mare. Mai exact 4. Si bineinteles ca cei mai fericiti, si desigur cei mai nerabdatori, sunt copiii. Mai exact, doi.



Acuma, ultimele zile sunt dedicate pregatirilor pentru plecare. De facut bagaje, de verificat liste, de umplut masina. Si apropo de liste, eu de regula nu imi fac niciuna. Si nici bagajele nu mi le fac cum le fac altii, cu saptamani inainte. Nu stiu daca e mai bine sau mai rau, dar asa am facut intotdeauna si niciodata nu mi-a lipsit nimic.  In seara dinaintea plecarii, de obicei imi ia cam o ora, atunci ma apuc si eu de umplut valize. Si nu imi ia mult pentru ca nici multe lucruri care sa incapa in valize nu-mi iau. Cele mai multe bagaje ca de obicei, le va avea fiica-mea. Acuma ca a crescut si este o mica domnita, bagajul ei creste si el odata cu ea, in fiecare an. Imediat dupa, urmeaza micul principe. Si lui trebuie sa ii iau multe haine pentru ca se murdareste imediat si intr-una, ca un mic porcusor. La el nu exista sa reziste o haina curata pe el, nici macar o ora. Nu, asa ceva nu se poate. Asa ca, si valiza lui va fi maricica. 
In principiu, am cam cumparat tot ce ne trebuie pentru cele doua saptamani cat vom fi plecati. Astazi am facut ultimele cumparaturi, mai am de asteptat un singur lucru. Fiind "foarte ocupata" in ultima vreme, am cam uitat sa-i cumpar sandale printesei. Asa ca am comandat de pe net, o pereche de sandale cu talpa joasa pe care acum le astept. 


Din pacate, magazinul de unde le-am comandat are un termen de livrare cam mare si nu stiu daca mi le vor livra la timp. Daca nu mi le vor livra la timp, va fi nasol si pentru mine, si pentru ei. Pentru ca, daca nu le primesc pana joi, eu raman fara sandale, iar ei le vor livra degeaba pentru ca nu vor gasi clientul acasa. Si spun ca eu raman fara sandale si nu fiica-mea, pentru ca mica domnita ma va descalta de ale mele si voi fi nevoita sa umblu  mai mult in flip-flopsi sau in sandalele cu toc, si mai putin cu sandalele plate. Asta nu ar fi neaparat o problema, insa ma enerveaza un lucru. De ce au nevoie de 4-6 zile lucratoare ca sa livreze un produs? Si daca il iau din Anglia vine mai repede. Ma rog, asa-mi trebuie daca am lalait-o prea multa vreme. 

Revenind la liste, daca dati o cautare pe google cu ce lucruri trebuie sa iei cu tine in concediu, va spun eu, e pierdere de vreme. Haideti sa facem o comparatie cu ce sfaturi primim virtual si ce trebuie sa luam cu adevarat: 
lumea virtuala: (sfat)

Documente de calatorie:
•    Pasaportul 
•    Biletele de avion / tren / vapor / autobuz si eventualele abonamente
•    Carnetul de student (daca e cazul)
•    Asigurarea de sanatate
•    Vizele de calatorie (ai grija sa fie aplicate pe pasaport)
•    Doua fotografii pentru eventuale vize de care ai avea nevoie in timpul voiajului
•    Carnet international de vaccinuri (daca e cazul)
•    Harti
•    Carnet de conducere
•    Fotocopii ale principalelor documente de calatorie
•    Cartela de telefon
•    Cateva fotografii cu familia si eventual o carte postala cu locul natal -  :)))))

Haine:
•    Doua perechi de lenjerie intima din bumbac (in fiecare seara speli una) - pe bune???
•    Doua sutiene
•    Costum de baie
•    Pantaloni de toata ziua, un sort. Fara jeansi la tropice, vei sta uda in permanenta - aiurea, imi iau si o pereche de jeansi ca nu ma duc la tropice
•    Rochie nesifonabila, cu cat mai lunga cu atat mai buna
•    Doua bluze nesifonabile (una cu maneci lungi, cealalta cu maneci scurte): doar doua? si pe astea trebuie sa le spal in fiecare seara?
•    Doua perechi de ciorapi scurti, una subtire, cealalta mai groasa - 
•    O pereche de sandale (de plaja, oras sau dus) -
•    Jacheta din fleece sau dintr-un material mai gros, pentru temperaturi mai joase -  fleece la mare chiar nu-mi iau
•    Poncho larg, din platic, pentru ploaie - e, na
•    Bandana 
•    Sapca sau palarie pentru soare puternic

Daca nu ma credeti, cautati aici
Ok, si acum revenind in lumea reala:
Documente de calatorie:
- pasapoarte
- permis de conducere
- documentele masinii (neaparat de verificat ca sa nu patiti ca mine care a stat intr-un an in vama din Turcia, la intoarcerea spre casa, 8 ore pentru ca ne expirase o asigurare la masina cu o zi inainte)
Alte chestii:
- copiii
- haine 
- obiectele pentru igiena zilnica
- jucarii de plaja si nu numai (lopatele, galetuse, colace, aripioare pentru inot, pistoalele de apa, ochelarii de apa, unditele,)
- bicicleta
- trusa de manichiura
- nurofenul pentru copii
- crema de protectie solara
- apa
- TELEFONUL
si bineinteles iubirile mele 


cu care intotdeauna plec la drum si intotdeauna ma intorc cu ele necitite. Dar poate am noroc de data asta.
In rest, liniste, soare, apa calda, e tot ce avem nevoie in concediu.






Un mare semn de intrebare am totusi: oare cum vor rezista copiii fara wi-fi si noi pe langa ei????





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu